Zmieniam komputer

12 Październik, 2008, niedziela at 12:20 Dodaj komentarz

Zdecydowałem sie na zmianę komputera. Obecny przestał spełniać moje oczekiwania i stał zbyt awaryjny.

Miałem do wyboru: kupić w sklepie nowy, albo poszukać używanego. Każdy ma swoje wady i zalety.

Zadałem sobie pytanie do czego będę używał tego komputera. Wyszło mi, że do typowych prac biurowych, czyli praca z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, do tego przeglądanie stron internetowych, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne i słuchanie plików dźwiękowych ze szkoleń, oraz samodzielne nagrywanie plików dźwiękowych i filmów ze szkoleniami. Jeśli chodzi o system operacyjny, to chętnie bym zainstalował Linuksa Kubuntu, ale po namyśle zdecydowałem się postawić na Windowsa XP.  Jeśli w przyszłości rzeczywiście będę chciał robić szkolenia to będę potrzebował systemu takiego jaki mają moi klienci. System Windows VISTA jest jeszcze za mało rozpowszechniony, a Windowsy 98 i Millenium odeszły już w niepamięć. Większość osób obecnie posługuje się systemem XP i taki też ja powinienem mieć.

Biorąc pod uwagę moc obecnie produkowanych komputerów, to każdy nowy komputer był dla mnie wystarczający. Tak na dobrą sprawę, to mógłbym kupić nawet komputer z procesorem Pentium III. Po przemyśleniach zdecydowałem się ustawiłem jako minimum, że będę chciał kupic komputer z następującymi paramettrami:

– procesor Pentium IV firmy Intel, lub równoważnym Duronem lub Athlonem firmy AMD o częstotliwości co najmniej 1 GHz;

– pamięć operacyjna 1 GB;

– dysk minimum 40 GB;

– nagrywarka DVD – standard nowych płyt blu ray jeszcze nie rozpowszechnił się na tyle, aby w niego inwestować, a nagrywarki DVD osiągają cenę niecałych 100 zł;

– karta graficzna – nieistotna, do moich zastosowań wystarczy w zupełności każda, a grac nie będę;

– karta muzyczna – tez nie istotna, ważne aby była;

– obudowa – dobrze gdyby to była obudowa typu wieża (tower), obudowy typu desktop, czyli takie leżace na biurku, są owszem wygoedne, bo można na nich postawić monitor, ale ja chciałem mieć możliwość założenia dodatkowej wyjmowanej kieszeni z dyskiem twardym na którym bedę mógł zainstalować wspomnianego wyżej Linuksa.

Zdecydowałem się przejrzeć aukcje internetowe, aby sprawdzic jak tam przedstawiają się ceny i znalazłem oferty poleasingowych komputerów marki Dell z preinstalowanym systemem Windows Xp Professional w wersji polskiej. Była to bardzo ciekawa oferta, ponieważ sam Windows kosztuje około 180 zł, a ja znalazłem kompletne komputery z procesorem Pentium IV i licencją COA za niecałe 300 zł plus koszty wysyłki. Czyli tak na dobrą sprawę, to razem z komupterem dostaję system Windows za darmo🙂

Nowy komputer kosztował by mnie około 800-900 zł, plus system operacyjny, czyli trochę ponad 1000zł. Zdecydowałem się zatem na zakup komputera poprzez aukcję internetową i wylicytowałem komputer Dell GX 270 z procesorem Pentium IV 2,8 GHz, pamięcią RAM 256 MB i dyskiem 20 GB. Do tego napęd optyczny combo, czyli nagrywarka i czytnik płyt CD połączony z czytnikiem (bez nagrywarki) DVD.

Dlaczego zdecydowałem się na ten zestaw? Pamięć operacyjną można rozszerzyć w tym komputerze do 4 GB (4 gniazda po 1 GB każde), a starą pamięć można sprzedać. Podobnie z napędem CD/DVD. Natomiast dysk 20 GB zostanie prze mnie użyty jako dysk zawierający jednynie system operacyjny i oprogramowanie, a do przechowywania danych zakupię drugi dysko większej pojemności.

W sumie za komputer zapłaciłem 279 zł i około 40 zł za przesyłkę.

Entry filed under: Bez kategorii. Tags: , , , .

Problem z nazwą w Excelu Ciekawa książka czyli Czas na zmiany

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Październik 2008
Pon T Śr T Pt S S
« Lip   Sty »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Blog Stats

  • 12,043 hits

Strony


