Dzień Bezpiecznego Internetu

10 Luty, 2009, wtorek at 21:54 Dodaj komentarz

Dzisiaj jest obchodzony V Dzień Bezpiecznego Internetu.

Byłem ciekaw, co to właściwie jest, wpisałem odpowiedni tekst do wyszukiwarki i znalazłem stronę www.dbi.pl, no i rzecz jasna zacząłem od linku „Co to jest Dzień Bezpiecznego Internetu”. To co zobaczyłem było dla mnie zaskoczeniem, choć po przemyśleniu…..

Pod tym linkiem – zamiast wyjaśnienia – kryły się linki do innych podstron. Owszem, jednym z nich był link do strony zawierjącej wyjaśnienie

Dzień Bezpiecznego Internetu, ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku w ramach programu „Safer Internet”, ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.

Tylko, że to wyjaśnienie trzeba było wyłuskać spośród różnych bzdetów.

W sumie bezpieczny Internet sprowadza się do zorganizowania kilku, kulkunastu róznych imprez, konferencji naukowych, spotkań, szumie medialnym z którego tak na dobrą sprawę niewiele wynika. Czy od gadki jednego profesora z drugim w Internecie będzie bezpieczniej? To nie zastąpi rozsądku i wiedzy.

Tak na dobrą sprawę to nie ma czegoś takiego jak bezpieczny Internet. Internet jest tworem, którego nie da się kontrolować. Można kontrolować pewną część, ale nie całość. Od rozsądku i wiedzy zwykłego użytkownika, siedzącego przed komputerem zależy, czy on sam będzie bezpieczny, czy nie.

Od wiedzy, bo jeśli ktoś nie będzie miał pojęcia o zagrożeniach płynącach „z sieci”, to nie będzie się przed nimi zabezpieczał.

Od rozsądku, bo nie każdemu chce się z tej wiedzy korzystać.

Ile razy słyszałem od róznych osób „Ale po co mi antywirus, ja chcę tylko pochodzić troche po stronach”; „Po co mi hasło? Ja i tak nie trzymam na komputerze nic ważnego”. Niby wiemy, że istnieje niebezpieczeństwo, ale ono może dotykać kogoś innego, ale nie mnie.

No i co z tego, że wiem o istnieniu wirusów, skoro nie mam zainstalowanego żadnego programu antywirusowego? Albo mam triala Nortona Antywirusa, który nie aktualizuje się od kilku lat (przypadek autentyczny). Program był dostarczony razem z płytą główną, został wgrany, ale po roku licencja wygasła i program przestał ściągać aktualizacje. Jest, ale jest skuteczny tylko wobec starszych wirusów.

Entry filed under: Bez kategorii. Tags: .

Błąd w Windows 7? Niebezpieczne drukarki

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Luty 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Sty   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Blog Stats

  • 12,043 hits

Strony


